nighttrio.blogg.se

Renault master quickshift probleme
Renault master quickshift probleme











renault master quickshift probleme renault master quickshift probleme

#Renault master quickshift probleme how to

I deleted these codes on my Ethos thinking they were old, but they have come backĪnybody enlighten me as to what they mean in English or how to fix them. P2299 Accelerator Pedal Position Sensor CircuitĭF082 Stop Light Switch Circuit Open Circuit If you tried to select gears with the engine not running it would go through the gears, you could hear the robotics selecting the gears.This time with the engine not running, if you try to select a gear it makes a slight noise, doesn’t seem to go into gear, then the gearbox fault light illuminates.I disconnected the battery overnight to see if that did anything, tried again. I am saying that because at about 34k the slave cylinder failed, on that time it would try to select a gear, then flash the ‘what gear its in number’ to say it couldn’t select that gear. The gearbox symbol goes out after a second or two as normal.When the engine is started, it does go into ‘N’, (as it should) but then if you try to select any gear, it just thinks about it for a few seconds, then doesn’t do anything except the gearbox symbol light comes on.If you turn it off for 10 seconds or so and try again it just repeats it all again.I left it running for an hour or so to get warmed up, and then tried, it started working hit and miss, occasionally it selected a gear and drove, so the clutch/slave cylinder is ok. I have a 2009 Trafic DCi150 with a quickshift box.ħ4k on the clock.It was working fine when parked up, went to use it after a week, and now it will not select any gears.It says its in 1st when the ignition is turned on, but the ‘A’ for auto is not on like it always has done. Hydraulic actuator fluid = Dot4 / 4.5 brake fluidĬlutch master cylinder piston unit on top of the gearbox.

renault master quickshift probleme

Rear Mounting Stabiliser – Cracked/split/worn These are afew things i found out through chatting to him & problems Renault found on my van Investigate vehicle will not select any gears.ĭF077 + DF076 codes (Servo control faults).Īdvise to remove gearbox and replace the slave cylinder and the master cylinder unit on robotised unit. This is the diagnosis my Renault dealer gave me when my Trafic was doing that:. The problem is it keeps sticking in gear and over reving whilst in 1st gear.Also as you are driving the revs increases and you don’t go anywhere I have a 2014 Renault traffic sports DCI115.And from having it I have had problems with the gearbox. mechanik wymienil mi sprzeglo oczywiscie orginal ale przy probie adaptacji wyrzuca i rzekomo pokazuje blad siłownika ktory odpowiedzialny jest za wciskanie sprzegła czy ktos mial podobna sytuacji i czy mozliwe ze to jest dobra diagnoza. Witam wszystkich i proszę o pomoc mam problem z połautomatem tecshift w moim vivaro a mianowicie auto ruszalo z 1 biegu szarpiac ale pewnego dnia dojezdzajac do skrzyzowania zredukowało sie do 1 biegu nacisnolem na hamulec ale auto zaczeło szarpac jak by byl jeszcze na biegu tzn ze nacisniecie pedlu hamulca nie zredukowalo na N i staneło na dobre czyli lampka skrzyni sie swieci i nie mozna nic właczyc wspomne jeszcze motor pali i skrzynia nie jest zablokowana. Odgłos przypomina wpadającą blachę w rezonans lub zacierające się zębatki lub luz na zębatkach. Słychać to po odsunięciu szyby lub po odkręceniu schowka na akumulator.

renault master quickshift probleme

Auto mam od 30 dni więc za bardzo nie znam wszystkich zjawisk w tym aucie : ) Martwi mnie odgłos skrzyni biegów jak jadę na 1 i 2 biegu. Jestem posiadaczem trafica 2.5 dci automat 2006 123 tys przebiegu ( skrzynia manualna + sterowanie hydrauliczne ). Gelegentlich “springt” der erste oder Rückwärtsgang beim Anfahren heraus. Im Notlaufmodus ist kein Eingriff möglich, lediglich die Schaltung in den Leerlauf beim Anhalten funktioniert. später in den manuellen Modus zurückzuschalten. Wir haben ein Problem mit dem Quickshift-Getriebe unseres Trafic von 2007 mit 107 Kw Diesel.ĭie Schaltung geht im Leerlauf oder auch in einem beliebigen Gang während der Fahrt in den Störungs- oder Notlaufmodus (Kontrollleuchte geht an) um 2-20 sec. Kann dieser Stand Auswirkungen haben? Welches Öl ist hier nachzufüllen? Im Handbuch mal wieder kein Eintrag dazu… Im Wartungsheft steht nichts von einem Wechsel…ĭer Ölstand der Servolenkung ist auf der unteren Markierung. Hat denn diese Bremsflüssigkeit einen festen Wechselintervall?ĭer Trafic ist nun fast 5 Jahre alt und hat 82000km.













Renault master quickshift probleme